Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 2, 2008

ingin ku titipkan sebuah cerita
pada sesiapa yang sudi untuk membaca,

aku hanya insan biasa, yang punya harapan dan cita2,
dilahirkn dalam keluarga biasa,
tiada berharta,

sejak kecil aku punya cita luarbiasa,
namun aku tiada usaha dan daya upaya,
kerana aku daif dan sentiasa leka,....

tercampak kini aku di USM kampus sejahtera
bakal menjadi guru biasa,
namun ku tak berhenti di situ sahaja,
inginku sambung jadi lecturer.....

banyak liku, cabaran dan dugaan untuk berjaya,
ujian itu aku anggap perkara biasa,
yang datang kerana aku sebagai hambaNya,
untuk menguji keimanan dan kesabaran,...

namun terkadang, aku sering lupa,
lupa yang dunia ini hanya sementara,
pentas lakonan semata-mata,
tempat ku bercucuk tanam segala,
agar aku dapat menikmati hasilnya di akhirat sana..

aku hanya ingin jadi orang biasa
namun aku tidak mengetahui,
sedangkan Dia lebih mengetahui,..
aku pasrah dengan apa yang aku lalui kini,
namun layakkah aku untuk bergelar daie..

Ya Allah, ku panjatkan mu doa,
ku serahkan segala urusan ku padamu,
hidupku matiku hanya untukmu,
tabahkan hati ini,
kuatkan semangat dalam diri,
tambahkan keimananku,
agar diri ini kuat untuk hadapi segala mehnah dan tribulasi
agar diri ini mampu menjadi seorang daie sejati,

moga suatu hari,
dapat ku luahkan segala yang terbeku dhati,
kerana sehingga kini hanya Allah yang mengetahui..
moga aku tetap di jalan ini,
jalan yang diredhaimu ILLAHI...

aku ingin kembali
dalam keadaan suci....
ampunkan ku ya RABB..
ampunkan segala dosaku...


~petang yang damai~
~mendamaikan jiwa yang kaco~
~menenangkan hati yang bergelora~
~aku hambaMU~

0 comments: