Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, August 10, 2008

mimi kau pergi jua.....

bila memandangnya....aku teringat akan dirimu...wahai mimi kucingku............





Inilah dunia....


setiap pertemuan ada perpisahan,


hakikatnya,


perkampungan disanalah yg kekal abadi....




cerita ini ku tulis tanda ingatanku pada kucing kesayanganku mimi.....


mimi, kau pergi jua....


aku merelakan pemergianmu


walaupun hatiku terpaksa,


kerana megenangkan kematianmu yg tragis...


kau ditabrak manusia rakus,


tanpa belas kasihan,


kerana kau hanya binatang tak boleh berkata2...


kau menghembuskan nafasmu terakhir disana...




mimi, walau telah agak lama kau pergi...


namun wajahmu masih lagi melekat difikiranku,


gerak gerimu buatku ceria dikala duka...


walau kau hanya mampu mendengar


tapi kau sangat memahami diriku...




hampir 10 tahun kita bersama,


maafkan aku mimi..


seandainya selama aku memliharamu,


aku tidak menjagamu sebaiknya..


janganlah kau mengadu diakhirat nanti


atas dosa2ku terhadapmu,


maafkan aku mimi...


tetapi jadilah penolongku nanti ya mimi....




mimi, andainya ada binatang peliharaan di syurga nanti,


aku akan memilihmu sebagai temanku..


moga kita berjumpa disana ya....




sungguh mimi, aku merinduimu


setiap sudut dirumahku,


ku melihatmu terbaring tido sperti selalu,


aku tdk mampu menahan sebak didada


aku menangis kerana mu mimi...




namun mimi, tima kasih


kerana sudi menemaniku


dalam aku menjalani kehidupan dunia ini,


bakamu akan ku jaga,


sperti aku menjaga mu,




dugaan sekecil ini pun aku sudah terasa perih


macam mn dgn dugaan yg besar...


ya Allah hnya kau yg mengetahui..


janganlah diuji hambamu ini


diluar jangkaannya..


sesungguhnya aku percaya dengan kata2Mu ya RAbb..






~mimi sayang,kita jumpa nnti ya~


0 comments: