Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 25, 2008

layakkah aku utk kecewa???

kecewakah aku....
patutke aku kecewa....
siapa aku untuk rasa begitu.....

tidakkah itu semua salah aku....
aku punca segala-galanya...
tapi patut ke aku menyalahkan diri....
meletakkan diri kearah kebinasaan....

atau mungkin ini satu permulaan baru dalam hidup aku.....
signal for me to speed up.....
hint for me to be more focus?????
emmmmm......maybe......

atau mungkin ini balasan dari Allah untukku....
atas segala dosa2 ku yg banyak....
atau mungkin ini dugaan untuk aku....
menguji tahap kesabaranku...
kebergantunganku padaNya...

atau mungkin jugak semua diatas????

emmmm......
persoalannya..
mungkin hatiku sudah mati dengan perasaan kecewa itu.....
atau mungkin terlalu banyak titik2 hitam dalam hatiku ini...
sehingga cahaya ilmu itu tidak mahu menembusi....
haruske aku membiarkannya begitu.....
sesekali tidak!!!!!

yang pasti
aku tidak akan penah putus asa...
tidak akan aku berhenti untuk berusaha...
tidak akan aku berhenti berharap dan berdoa...
tidak akan sesekali berhenti menyucikan hati ini.....
sungguh aku tidak akan berhenti....

kerana aku tau....
tuhanku satu...Allah swt...
Dia yang menciptaku....
Dia mengetahui apa yg ada dalam diri dan hatiku....
Dia memahami ku lebih dari diriku sendiri.....
Dia yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
sentiasa ada dikala aku duka dan suka....
Dia yang Maha menerima taubatku...
Dia yang memberi ketenangan pada hatiku...
walau gelap mana hatiku...
Dia akan memberi sinarnya....

jadi layakkah aku untuk kecewa....
sudah pasti tidak!!!!
sedangkan ku tahu...
cukuplah Allah bagiku.....

Ya Allah..tetapkan diriku,hatiku dalam jalan yg diredhaimu....
peliharalah aku ya Allah...
peliharalah aku dari perasaaan yang tak layak untuk aku milikki....
peliharalah aku dari fitnah dunia....
ampunkan dosaku..
terangilah hatiku dengan cahaya ilmumu....amin.....



~kujadikan kekecewaan itu
bagai siraman air keatas logam yg sedang terbakar.....
ia mengukuhkan, meneguhkan, dan menjadikan logam itu makin kuat.....
moga hatiku juga begitu.....~

~ku yakin dengan janji ALlah~

1 comments:

Arif Wahab said...

huhuhu...
aku sbnrnya kureng faham...
n aku sbnrnya mmg tak berapa nak faham...
mgkin sebab aku bukan engkau..
dan engkau bukan aku...
dan mungkin aku hy bersandarkan pada kata2 kaunseling motivasi barat...dan engkau berdasarkan kerendahan hati disisi Allah swt...
2 pemikiran yg tersgt berbeza yg lahir dr praktikum yg sm...