Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 9, 2008

aku ingin menjadi sperti dia....

aku ingin menjadi sperti dia,
seorang mujahidah luar biasa,
lantang bersuara menegakkan yang hak dan yg batil...

aku ingin menjadi sperti dia,
sentiasa berhekmah bila berbicara,
peribadinya sudah cukup menggambarkan segala,
buat manusia teringat pada Pencipta

aku ingin menjadi sperti dia,
sentiasa ceria walau dugaan melanda,
kerana baginya setiap yg berlaku ada hikmahnya...
Allah jua tempatnya mengadu....

Namun dia juga manusia biasa,
ada kelebihan dan kelemahan,
tanda dia juga adalah hamba biasa,
kudoakan istiqamahnya dalam perjuangannya...
kudoakan kebahagianya dunia dan akhirat...
kudoakan ku juga mampu menjadi sepertinya....

Allah jua yang mengetahui...sedangkan aku tidak mengetahui....

Sememangnya dalam diari seorang pejuang,
tiada masalah yng tdk merumitkan,
ujian yng tdk melemahkan,
dugaan yng tdk menyusahkan,
bahkan itu semua dijadikan batu lonjatan,
untuk lebih hebat....

pejuang tepu dengan dugaan...
cuma sesekali airmata merembes menerjah pipi,
lambang kekerdilan kudrat hamba,
berdepan dengan belaian Pencipta,
sebagai tanda ingatanNya,

~terus senyum walau payah dan susah diuji~
~hanya dengan Taufik dan HidayahMu sahaja yang dapat membimbingku ya Allah~

0 comments: