Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 9, 2009

Kerana dia pilihan dan takdirku....


Aku tahu, dalam hidup ini pasti ada dua pilihan…yang baik atau sebaliknya…
Kerana Allah menciptakan sesuatu itu berpasangan….
Tinggal manusia membuat pilihan….
Namun begitu takdir Allah juga yang menentukan…

Aku tahu, aku bisa membuat pilihan yang lebih hebat dari apa yang aku miliki kini….
Namun siapakah aku untuk mengatakan pilihanku kini tidak hebat….
Kerana Allah jua yang memberikan….

Kalu benar pilihanku itu sebagai satu dugaan untukku….
Maka aku redha, aku terima seadanya…
Kerana aku telah serahkan takdirku kepada yang ESA
Aku pasti tidak mampu lari kemana…
Kerana telah tersurat sejak azali…
Dia adalah takdirku….

Sesungguhnya…
Aku yakin
Awan tidak akan selalu mendung
Pasti cerah akan mendatang…
Kepahitan yang aku lalui itu
Sebenarnya satu penawar bagiku…
Untuk menjadi insan yang lebih baik…

Semoga hati ini tabah, sabar dan yakin dengan takdir yang telah tercatat untukku..
Aku menerima dia seadanya, seperti dia menerimaku seadanya…..
Kerana dia adalah pilihanku…
Kerana dia juga takdirku….


“TATKALA HATI BERBICARA”

####Ya Allah cukuplah Engkau bagiku….saat aku membaca surat cinta dariMu, ternyata Kau mendengar rintihanku…tima kasih atas kata2 yang telah Engkau berikan


“Dan TuhanmMu menciptakan dan memilih apa yang Dia kehendaki, Bagi mereka (manusia) tidak ada pilihan. Mahasuci Allah dan Mahatinggi Dia dari apa yang mereka persekutukan” Al-Qasas ayat 68


Cukuplah Allah bagiku….

0 comments: