Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 3, 2009

AKU DI BUMI KENYALANG

Tidak pernah aku duga,
Ini rupanya perancanganMu Tuhan…
Tidak aku sangka, aku diberi peluang ini….
Menangis dalam gembira…
Suka dalam duka…
Pelbagai perasaan bercampur baur..
Dek menerima panggilan ke SARAWAK…
Mimpikah aku????bagai tidak percaya…
Semua ini adalah kenyataan yang perlu aku redhai….

Tatkala kaki melangkah keluar dari semenanjung…
Hati hiba seketika…
Meninggalkan orang tersayang
Demi sebuah amanah yang diberikan…
Aku perlu nampak gagah…
Walau aku tahu….aku lemah…
Aku perlu nampak gembira…
Walau aku sedang berduka lara….

Cabaran ini aku perlu sahut
Dugaan ini perlu aku tempuh
Kerana aku insan yang dipilihNya
Untuk berada di bumi kenyalang ini
Aku redha Tuhan…
Kerana disini rezekiku dilemparkan…
Disini jua titip permulaanku
Sebagai pendidik anak bangsa…..

Pengalaman ini tidak ada nilainya,
Tidak mampu aku beli dimana-mana,
Akan aku hargai buat selamanya..
Demi mendukung sebuah cita-cita
Bergelar GURU pendidik bangsa…
Rela ku korban apa jua…

Tuhan, tabahkan hatiku
Kuatkan semangatku..
Agar terus membara setiap masa..
Permudahkan segala urusanku di sini
Terimalah pekerjaan ini
Sebagai ibadat untukmu
Moga menjadi saham diakhirat kelak..
Amin….

1 comments:

ibnu Sharom said...

assalamualaikum,....
insyalllah ana yakin akak ej orang nya kuat dan tabah. Kalau tak takkan orang pilih enti jadi MPP dulu. Pengalaman di negeri kenyalang sesuatu yang tidak boleh dibeli. betul cakap abg ihsan tu. Semoga kak ej mendapat pengalaman yg cukup berharga disana..
Doakan juga adik2 akak di usm ini berjaya menempuh final exam seperti akak dulu.