Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Monday, November 9, 2009

Hanya PadaMu aku berserah....

Tuhan,
kehidupanku bagai baru bermula,
walau sudah 23 tahun berusia,
begini rupanya alam pekerjaaan
sudah lama aku dambakan..
rupanya..
tidak seindah mimpi semalam
tidak sewangi yang aku inginkan

Ku pegang pada janjiMu
semua yang berlaku
atas kehendakMu
atas keizinanMu,
aku terpilih kerana aku mampu,
aku terpilih kerana Engkau tahu,
inilah yang terbaik untukku

cita2 jadi nyata,
hanya lakarannya perlu aku corakkan
agar urusan dunia dan akhirat seiringan
hanya padaMu aku berserah Tuhan

langkah demi langkah
kini aku atur
agar tidak terpesong jalan
dalam mencari keredhaanMu Tuhan
moga alam baru ini
lebih membawa aku mengenali Mu
dekat pada MU....

Titik ini baru bermula
noktahnya belum ku tahu di mana
namun di mana jua aku berada
niat ku tetap satu
mencari saham dunia dan akhirat
menagih keredhaan dariNya
mengharap ibadat ku diterima....

Tuhan...
aku tidak ingin merungut
aku tidak mahu mengeluh
biarlah segala keluh kesahku ini
hilang begitu sahaja
diiringi kekuatan dariMu
kerana tanpanya...
pasti aku tersungkur kecewa
oleh kerenah dunia
yang menuntut segala macam
ragam yang ada padanya

Tuhan..
kuserahkan
segala urusanku
hanya padaMu
Tiada sesiapa untukku mengadu
selain padaMu yang satu
cukuplah Engkau penolongku
hidupku, matiku
hanya untukMu

"Aku tidak perlu berharap untuk esok hari
kerana esok
belum pasti untukku"


Hariz^m
STAR

0 comments: