Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 18, 2009

Masih ada ruangkah untuk ku TUHAN...


bila aku terkenang kembali...

noltalgia zaman kanak-kanakku

zaman remaja ku....

aku termenung hampa...

terlalu banyak dosaku Tuhan...


layakkah aku mendambakan syurgaMu yang manis itu...

sedangkan hatiku penuh dengan segala noda hitam

diriku terlalu hina....

aku malu Tuhanku....

malu untuk berdepan denganMU.....


Tuhanku..pimpinlah aku

menghadapi hidup ini...

aku tidak mahu menjadi manusia hipokrit

yang mulia dipandang manusia

tetapi terlalu hina di sisiMu

aku tidak mahu menjadi manusia yang hanya inginkan dunia

tetapi aku melupakan akhirat yang akan datang

yang diantara duanya terlalu singkat

bagai siang dan malam....


oh Tuhanku...

masihkah aku diberi ruang..

diberi waktu untuk sucikan segala nodaku....

segala dosa-dosaku....


Tuhanku..

pandanglah aku...

kasihanilah aku..

pimpinlah diri ini...

kuatkan mujahadahku....

tingkatkan imanku...

tambahkan ketaqwaanku...

agar aku tidak tersesat jalan lagi....

agar aku terus memburu redhaMu...


Tuhanku...

andainya hidupku ini membawa kesesatan bagiku

aku rela mati

asalkan mati ku itu dalam redhaMu

dalam keadaan aku bersih dari segala dosa2 silamku...

dan matikanlah aku

dalam kalimah la ila ha ila ALLAh......


ya Tuhanku...

kuatkanlah semangatku

untuk terus bertaubat padaMU...

kerana hanya itu dapat aku lakukan

untuk menagih keampunanMu

atas segala kekhilafanku

menaniayai diriku sendiri

mengudang kermurkaanMu...

Tuhan..ampunkanlah aku....

berikan lah aku waktu..........aminnnn


''tiada yang lebih bermakna dalam hidup seorang

hamba selain mengharapkan redha dari Penciptanya,

dan aku adalah salah seorang darinya"

HARIZ^M


0 comments: