Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 20, 2010

HiPoKRitkAH AKU???


Senyumku tidak seindah dulu...
kerana disebaliknya ada tangisan yang tidak bersuara
ada esak yang tidak dapat diluahkan..

dalam kesucian..
ku pasti masih ada debu-debu dosa
yang membalut setiap genap hatiku...
sehingga kemanisan kurasai
makin pudar dan pergi...

perlukah aku berterusan begini...
membiarkan hatiku terus sakit
dan akhirnya mati....

hipokritkah aku...
bila hanya membuat tidak tahu..
pada perubahan diri yang pasti
makin hari, makin dimamah usia...

hipokritkah aku..
bila meletakkan diri
pada tempat yang selesa..
padahal aku tahu...
terlalu banyak khilaf yang aku lakukan...

hipokritkah aku..
meninggalkan istiqamahku
kerana tuntutan masa
yang melampau yang aku sendiri belum selesa...

Tuhan...
berikan aku kekuatan...
untuk mengubah diri kearah kebaikan..
biarlah pahit, biarlah sakit,
aku tidak peduli...

walau setinggi gunung dosaku..
walau sebanyak mana kesalahanku..
aku nekad untuk menebusnya
dengan segala kebaikan dan doaku..
agar tidak ada lagi rasa hipokrit dihati...
agar aku dapat menafas lega..
meniti hari-hari yang datang dan pergi...


"Wahai Hatiku, raja segalanya...usahlah hipokrit...
muhasabahlah...ambillah kesempatan yg diberi..
bertaubatlah atas segala kekhilafan diri..."
...Semoga kebahagiaan milikmu pasti...

AKU INGIN KEMBALI>>>

0 comments: