Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, October 9, 2008

22 Tahun Umur Ku


Alhamdulillah, dengan rahmat, kasih sayang dari Maha Pengasih lagi Penyayang, aku masih diberikan kesempatan untuk bernafas dibumiNya ini, menikmati nikmat iman, nikmat islam, nikmat hidup sebagai khalifah Allah...

esok 101008 genap umurku, 22 tahun...
emm dah tua dah rupanya aku ni....
sekiranya diberi umur yg panjang,
banyak lagi perancanganku...
banyak lagi persiapan dan persediaan yang perlu dibuat...
sebagai bekalan untuk disana...
semoga Allah panjangkan umurku..aminn....

sememangnya masa itu tetap berlalu, takkan pernah berhenti..
itulah hakikat yg sesiapa sahaja mengetahui...
sesungguhnya demi masa..manusia dalam kerugian...
ku mengharapkan dengan pertambahan umurku ini...
akan menambahkan ketakwaan ku pada Pencipta ku..
bertambah kematangan ku untuk mengharungi ombak tsunami dunia...
moga aku tidak tergolong dalam golongan yang rugi...

semestinya aku perlu tegas dengan diriku sendiri...
tegas untuk mengubah diriku supaya jadi yg lebih baik...
moga aku diberikan kekuatan untuk itu semua...
terkadang aku terfikir....
aku sentiasa menjaga hubungan dengan manusia...
tetapi adakah aku menajaga hubunganku dengan Allah swt...
aku sentiasa berlaku baik dengan manusia lain...
tetapi aku menzalimi diriku sendiri...
aku terlalu sibuk membaja hati insan lain..
sehingga aku lupa bahawa hatiku ini sentiasa kering dan kesakitan....

Ya Allah, moga dengan umur yang diberiMu ini,
tidak ku siakan..
moga bertambah rezeki dariMu..
moga aku sentiasa dalam Redha Mu...amin


~Happy Birthday to NORHARIZAM BINTI ABD MAJID, 10.10.08~

0 comments: