Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Monday, July 21, 2008

Aku hamba MU


Aku sembah-Mu Tuhan

aku tidak meminta pahala

Aku sembah-Mu

atas dasar aku adalah hamba

Patut aku sebagai hamba-Mu

kerana Engkau Tuhanku,

penciptaku

Kelemahanku didalam ibadah

ku harapkan kemaafan-Mu

Kekurangannya aku harap dengan rahmat-Mu


Di waktu aku lupa

ingatkanlah aku,

Ketika aku buat dosa

sedarkanlah aku,

agar aku bertaubat,

Dan terimalah taubatku,

Jika aku buat dosa lagi

ingatkan lagi agar aku bertaubat

terimalah lagi taubatku…

Tuhan,

Hidup ini adalah terlalu seni

Kerana seninya payah untukku hidup yang bersih lagi murni

Berilah aku hidayah dan taufik-MU selalu

Agar aku pandai hidup yang begitu seni

Adakalanya aku buat salah tapi aku sendiri tidak tahu

Kalau bukan petunjuk-Mu

tidak mungkin aku hidup didalam keadaan yang murni


Jika bukan taufik-Mu

tidak mungkin aku dapat selarikan yang lahir dengan yang batin

Biarlah lahir menunjukkan yang batin

Sungguh susah Tuhan hendak selarikan sikap lahir dan batin

Kecuali dengan pertolongan-Mu dan pimpinan-Mu

Pimpinlah aku Tuhan mengharungi kehidupan ini

Hidup ini banyak sangat liku-likunya,

mudah sahaja tergelincirDengan itu selamatkanlah aku

Tetapkanlah aku di jalan yang diredhai-MU…amin.



..hariz^m...

...hidup ini hanya pentas lakonan....

0 comments: