Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, September 30, 2010

Pilunya hati.....

pilunya hati bila diri ini diperlakukan bagai manusia yang takder perasaan...
kenapa masih ada manusia yang tak punya jiwa dan hati terhadap manusia lain...
tidakkah dia mengerti, memahami masalah manusia lain...
kenapa masih ada manusia yang hipokrit dan cakap tak serupa bikin...

ohh...
tidakkah dia memahami...
perasaan seorang insan yg berjauhan dengan keluarga dan suami...
manusia itu mmg manusia kejam...
tidak layak untuk dihormati...

biarla...
mungkin ini ujian untukku..
menguji kebergantunganku kepada Allah
supaya aku lebih dekat padaNya...
ujian penghapus dosa2 silamku...

Aku serahkan segala urusanku kepada Allah untuk menentukan..

ya Allah...
andainya aku teraniaya...
maka tunjukkanlah aku kebenaran itu...
sesungguhnya aku berpegang pada janji2MU..

Ya Allah..
kuatkan hati ini...
hilangkan kebencian dihati...
hilangkan segala amarah ini...
kerana cukuplah Engkau bagiku...
jadikan hambamu ini...
hamba yang sentiasa bersyukur....


~Allah tahu apa yang terbaik untukku...
Allah sedang menguji kesabaranku...
Allah masih lagi menyanyangiku...
walau aku seringkali lupa padaNya...
Allah masih lagi mahu memandang diriku yang hina ini...
ujian ini..tanda kasih sayang dariNya...~

AKu redha...walau hatiku pilu dan terkilan...

0 comments: